Kan ik een XLR subwoofer aansluiten op een speakon aansluiting van de versterker?

Ik heb als versterker de Pubdrive 2000 en als subwoofer de Devine 118A 750watt actieve subwoofer
De sub heeft als ingang XLR maar de versterker heeft als sub uitgang speakon. Mag je zomaar ene xlr naar speakon kabel gebruiken? Of mag je bv gwn een speakon connector aan de xlr kabel hangen? Of kan dit niet ivm met dat de sub apart stroom krijgt en niet via de xlr/speakon kabel?
Indien dit niet kan is er dan een andere oplossing?
Momenteel is de sub aangesloten op de male XLR bij de input van de versterker maar dan hoor ik ook hoge tonen door de sub

2 weken geleden
in: Audio
TurfGraver
2 weken geleden
NEE! Speakon niet naar XLR.
Speakon is versterker vermogen uitgang. XLR is line level.
TurfGraver
2 weken geleden
Zie ook:
https://www.startpagina.nl/v/elektronica/audio/vraag/714679/sluit-normale-speakers-versterker-speakon/
emiel2006
2 weken geleden
Dat dacht ik dus eerst maar dacht vraag het toch effe… wat kan ik dan het beste doen om geen hoge tonen door de sub te horen? Of kan dat geen kwaad?
TurfGraver
2 weken geleden
Kan geen kwaad maar vaak zit er iets van een low pass filter op de versterker.
emiel2006
2 weken geleden
Daar heb ik geen idee van
TurfGraver
2 weken geleden
De sub rca uitgang op die versterker lijkt gefilterd.
TurfGraver
2 weken geleden
Sub pre-out.
emiel2006
2 weken geleden
https://audiozavar.com/wp-content/uploads/2014/01/p1120977.jpg
emiel2006
2 weken geleden
Moet ik dan de sub bij inserts en sub op pre out aansluiten?
emiel2006
2 weken geleden
Ah voila tergelijk :-)
emiel2006
2 weken geleden
https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwiz48STmO2FAxXyREECHR2_BuwYABABGgJ3cw&ae=2&gclid=Cj0KCQjw0MexBhD3ARIsAEI3WHKHB8WIyis4wnA6DRZjsJobEqjtIO2_Y4tRh_NlnwAdFRq2Yxlg33AaAhZVEALw_wcB&sig=AOD64_1P5XCXIVzgGXDGffx8nClxXfsOQQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjm0r6TmO2FAxX9fKQEHXRBBjkQwg8oAHoECAUQDA&nis=8&dct=1&adurl=
emiel2006
2 weken geleden
Me zo’n kabel dan?
TurfGraver
2 weken geleden
Daar moet het mee lukken. ;)
emiel2006
2 weken geleden
Top! En ik wou nog vragen of ik iets moest aanpassen een de knop bij de hz maar dat is voor de tops zeker en niet voor de sub?
TurfGraver
2 weken geleden
Klopt, die zijn voor de tops.
Daar zou je dus wat lage frequenties (die de sub weergeeft) uit kunnen filteren.
emiel2006
2 weken geleden
Ok Merci voor je snelle hulp? Zodus de sub met ene xlr naar rca aansluiten op de sub pre out. En dat is alles
TurfGraver
2 weken geleden
Geen dank. Dat is alles.
Veel plezier. ;)
emiel2006
2 weken geleden
Mag ik nog vragen waarvoor de AMP IN dan voor dient?
TurfGraver
2 weken geleden
Dat is de ingang van de eindversterker als je de speakon sub uitgangen zou gebruiken.
emiel2006
2 weken geleden
Ok, die heb ik nu dus niet nodig maar dan weet ik waarvoor die dienen:-) super bedankt

Geef als eerste antwoord